Verleid worden met een model
Voor reizigers een lastige situatie omdat zij niet altijd op de hoogte zijn van de afspraken en dus het zekere voor het onzekere willen nemen. Maar hoe kunt u hier nu het beste mee omgaan?
Durf nee te zeggen
Een onderdeel van het verdienmodel van autohuurmaatschappijen is het verkopen van extra verzekeringen of het aanbieden een hogere categorie voertuig op het moment dat de reiziger aan de balie staat. Zoals gezegd is het lastig om op dat moment ‘nee’ te zeggen, maar meestal is alles al prima geregeld en zijn aanvullende verzekeringen totaal overbodig. Zeker als de reis via een Travel Management Company (TMC) georganiseerd is.
Sleutelwoord is vertrouwen
Om dit proces naar de toekomst toe te verbeteren is een goede afstemming tussen het TMC en de boeker van de reizen essentieel. De TMC vermeldt in de reisboekingen wat allemaal inclusief en exclusief is (uiteraard binnen de travel policy) en de reiziger ontvangt een overzicht van de reservering en kan erop vertrouwen dat dit goed geregeld is. In vrijwel alle gevallen wordt de autohuur op de bestaande contracten geboekt waarbij alles afgedekt is. Voor de reiziger dus totaal geen reden om zich ergens zorgen over te maken.
Door duidelijke afspraken te maken voorkomt u in ieder geval dat de reiziger ter plaatse onnodige kosten maakt. Heeft u vragen over autohuur of twijfelt u over de afspraken die er gemaakt zijn, neem dan contact op met uw Travel Management Company.