ZOOV
ZOOV is sinds 1 januari 2017 het aanvullend vervoersysteem voor de Achterhoek en daarmee de opvolger van Regiotaxi Gelderland. Munckhof is gecontracteerd als regiecentrale voor het vervoer en verantwoordelijk voor het callcenter, de planning van het vervoer en de aansturing van de taxivoertuigen. Ondanks de omvang van de opdracht is de opstart probleemloos verlopen en kijkt Munckhof terug op een succesvolle implementatie. Jos Poortinga, directeur taxi bij Munckhof licht toe: “Nadat we de opdracht voor de regiecentrale gewonnen hadden zijn we direct met ons implementatieteam aan de slag gegaan. Omdat we een vliegende start wilden maken met het vervoer hebben we veel aandacht geschonken aan goede communicatie met de diverse partijen. Wekelijks overleg met de opdrachtgever ter plaatse, goede afspraken met de uitvoerende taxibedrijven en veel communicatie met de reizigers is daarbij essentieel geweest. De samenwerking met de diverse gemeenten is uitstekend en ik ben ervan overtuigd dat ook dit absoluut bijgedragen heeft aan de goede start.”
Tevreden opdrachtgever
Ook de opdrachtgever kijkt terug op een goede start van het vervoer. Geert Jan Verzijden, coördinator ZOOV Beheer over de samenwerking: “Sinds januari 2017 rijdt ZOOV door de Achterhoek. Munckhof zorgt via ZOOV Reisplanner ervoor dat reizigers op tijd op de gewenste plaats van bestemming komen. De start was absoluut spannend, maar frequent en constructief overleg met ZOOV Reisplanner (Munckhof) en met de vervoerbedrijven heeft geleid tot een soepele start. De stiptheid is zelfs boven de gestelde norm en het aantal klachten is tot op heden beperkt! De volgende stap is het leerlingenvervoer. Ook in dit inkooptraject pakt Munckhof de rol van adviseur goed op. Na de zomervakantie is de planning en uitvoering van dit vervoer geïntegreerd binnen ZOOV en ZOOV Reisplanner. Wij hebben er alle vertrouwen in!”
Callcenter in de regio
De opdracht voor ZOOV betekende voor Munckhof een substantiële uitbreiding van het callcenter. Poortinga: “We hebben voor de uitbreiding van het callcenter gekozen om midden in het vervoersgebied een nieuwe locatie op te zetten met ervaren telefonisten. We vinden het belangrijk dat onze telefonisten de lokale verkeerssituatie kennen en het dialect van de reizigers verstaan en kunnen spreken. Door ons callcenter in Lichtenvoorde op te zetten hebben we dit vanaf de start kunnen realiseren.” Het callcenter is naast het aannemen van de ritaanvragen ook verantwoordelijk voor het adviseren van reizigers over alternatieve reismogelijkheden, zoals het OV en vrijwilligersinitiatieven als de Naoberbus of de dorpsauto.
Wilt u meer weten over onze service en diensten?
Maak een afspraak
Mail mij