03-07-2024

Munckhof bouwt aan sterk werkgeversmerk

Een sterk werkgeversmerk zorgt ervoor dat collega’s zich thuis voelen bij Munckhof en dat toekomstige collega’s enthousiast zijn om bij ons te solliciteren. Daarom zijn wij bij Munckhof druk bezig om ons werkgeversmerk te vernieuwen.

Mijn weg naar een goed gevoel

Voordelen van een nieuw werkgeversmerk
Het vernieuwen van een werkgeversmerk kost veel tijd, maar wat levert het precies op? Zoals al aangegeven zorgt een sterk werkgeversmerk ervoor dat we huidige collega’s enthousiast houden bij Munckhof te blijven werken. Het versterkt trots en haalt het beste uit onze medewerkers naar boven. Daarnaast zorgt het er ook voor dat we beter in staat gaan zijn om de juiste medewerkers aan te trekken. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt en de concurrentie in de markt is dat voor ons heel belangrijk. Daarom wordt het vernieuwen van het werkgeversmerk van Munckhof binnen onze organisatie dan ook zeer serieus genomen. 

Van onderzoek tot nieuw concept
Maar hoe gaat zo’n traject in zijn werk en welke stappen zijn hiervoor gezet? Het ontwikkelen van een nieuw, sterk werkgeversmerk begint met een gedegen onderzoek. Meer dan 700 collega’s hebben een enquête ingevuld met vragen over Munckhof als werkgever. Ook hebben diverse workshops plaatsgevonden. Vervolgens zijn de resultaten uit de onderzoeksfase vertaald naar een creatief concept. Vanuit de overkoepelende gedachte: 'Mijn weg naar een goed gevoel', zijn er diverse middelen ontwikkeld. Middelen die zowel intern als extern ingezet kunnen worden, om lading te geven aan ons nieuwe werkgeversmerk. Denk hierbij aan mooie verhalen, krachtige foto’s en prikkelende video’s van onze eigen medewerkers. Alles om uit te dragen wie wij zijn, wat we doen en waarom werken bij Munckhof zorgt voor een goed gevoel. En wie kan Munckhof nou beter vertegenwoordigen dan onze eigen collega’s? 

Wat ga je hiervan merken?
De afgelopen weken is het nieuwe werkgeversmerk intern gelanceerd. Met enthousiasme wordt de nieuwe strategie omarmd. De komende tijd zullen we ook externe zichtbaarheid creëren. Denk hierbij aan het vernieuwen van het ontwerp van de sollicitatiebus, nieuwe social media campagnes én banners en posters voor op beurzen. Munckhof als werkgever, daar kun je vanaf nu niet meer omheen!


 

Deel deze pagina