We hebben geen passagiers, maar gasten
Cabinepersoneel met hoteltraining
Tijdens het bezoek maakten de gasten onder andere kennis met de service van Etihad. Wat deze airline bijzonder maakt is dat de reiziger wordt gezien als gast en tijdens zijn reis wordt benaderd alsof hij in een hotel verblijft. Het cabinepersoneel heeft bijvoorbeeld een hoteltraining gevolgd en er wordt aan boord niet gesproken over passagiers, maar over gasten. Ook is het serviceniveau van de economy class hoog. Gasten krijgen bij lange afstandsvluchten naast een grote deken ook een kussen dat van goede kwaliteit is en tevens gebruikt kan worden als nekkussen. Er is een uitgebreid entertainmentprogramma beschikbaar, er zijn diverse aansluitingen voor bijvoorbeeld het laden van smartphones en ook is het mogelijk om resterend Wifi tegoed te gebruiken bij een eerstvolgende vlucht met Etihad. In de businessclass kunnen stoelen worden omgebouwd tot flat beds welke verrassend veel privacy hebben. De crew is hier uitgebreid met een Food & Beverage manager en een Inflight chef die á la carte gerechten bereidt.
Schiphol groeit door
Tijdens het bezoek aan Schiphol was duidelijk te zien dat de luchthaven aan het groeien is. De verbouwing aan Lounge 2 is in volle gang en de verbouwde NS International Lounge is net in gebruik genomen. Vorige week werden de ambitieuze uitbreidingsplannen voor een extra pier gepresenteerd. Al deze ontwikkelingen bewijzen eens te meer dat Schiphol volop in beweging is om het groeiende aantal passagiers te kunnen faciliteren.
Zakenreis begint bij de voordeur
Als afsluiting van het programma maakten de gasten kennis met de airport service van Munckhof. Sinds kort heeft Munckhof een eigen taxivestiging in Zaandam, een welkome aanvulling voor de klant uit de Randstad. Met de luxe zakelijke taxivoertuigen van Munckhof begint en eindigt uw internationale reis veilig, verzorgd en in stijl. Naast het reguliere Meetingpoint op Schiphol, kunnen klanten er ook voor kiezen om opgehaald te worden in de ruimte van Schiphol Transfer Assistance (STA) in aankomsthal 4.
Tevreden gasten
Tijdens de afsluitende borrel in het Sheraton Hotel lieten de gasten weten aangenaam verrast te zijn door de hoge standaard van zowel de economy als de business class van Etihad. Ook werd hen duidelijk dat Schiphol een zakenreiziger meer te bieden heeft, zoals de NS lounge inclusief vergaderruimtes. Daarnaast konden we de klanten kennis laten maken met de taxiservice van Munckhof.
Al met al kijken we terug op een geslaagd evenement. In de toekomst zal Munckhof vaker vergelijkbare evenementen organiseren. Wilt u een evenement bijwonen, dan hoor ik het graag.