Ergernis of vermaak: inflight entertainment 2.0

Onlangs verscheen op internet een filmpje over een boeklezing op een bijzondere locatie: in een vliegtuig van Southwest op 35,000 ft hoogte. De luchtvaartmaatschappij probeert hiermee een nieuwe vorm van inflight entertainment te creëren. De vraag is of de zakelijke reiziger daar wel op zit te wachten.

Bekijk het filmpje.

Beleving onderweg

Als u in een vliegtuig om zich heen kijkt zult u het volgende ongeveer zien: een deel van de passagiers heeft oordopjes in en kijkt iets op het entertainmentsysteem of een eigen device, een aantal mensen slaapt en een deel leest een tijdschrift, boek of zakelijke papieren. Slechts een beperkt groepje zal niets om handen hebben.

Southwest wil een andere vorm van entertainment aanbieden dan de standaard films onderweg. Deze afwisseling kan als prettig maar ook als storend voor de rust ervaren worden. Rust die door de zakelijke reiziger onderweg belangrijk gevonden wordt. U komt namelijk niet onder deze onaangekondigde verrassing uit als u zich hoog in de lucht begeeft.

Uniek entertainment op hoogte

De luchtvaartmaatschappij probeert iets te doen met de beleving van tijd in de lucht. Zo hebben er al diverse optredens van o.a. bands als Imagine Dragons op hoogte plaatsgevonden. Ook een huwelijk en een fashion show kunnen worden afgevinkt op het lijstje, evenals een flashmob. Wat zal Southwest, of een andere luchtvaartmaatschappij, nog in petto hebben voor haar reizigers? Een cartoonist, een meditatieleraar of bijvoorbeeld een stand-up comedian? U kunt het waarschijnlijk zo gek nog niet bedenken.

Zou u een vorm van inflight entertainment 2.0 kunnen waarderen? Ik hoor het graag. 

Bas de Smit
Bas de Smit
Result & Conversation Manager
Deel dit artikel

Plaats uw reactie!

Naam*

E-mail*

Bericht*