Waarom een incentive organiseren?
Terugverdienen
Ik ben van mening dat het organiseren van een incentive zich terugverdient. Toch vraag ik me af hoe je dit kunt bewijzen. Is het bijvoorbeeld mogelijk een ROI (Return on Investment) te bepalen voor een incentive? Uit een onderzoek van de Amerikaanse Incentive Research Foundation (voor het volledige rapport kijk op deze pagina) is gebleken dat de omzet van organisaties die een incentive organiseren, drie keer zo snel stijgt dan de omzet van andere organisaties. Daarnaast stellen zij dat een goed vastgesteld en uitgevoerd incentive travel programma de salesproductiviteit tot 18% kan verhogen en een ROI van 112% kan bereiken.
WKR-Regeling
Wat levert een incentive de genodigden op? Ten eerste is een uitnodiging een blijk van waardering. Tijdens de incentive leer je leveranciers en hun product, maar ook je concurrenten en collega’s op een ontspannen manier beter kennen. Uiteraard hangt dit af van de invulling van de incentive. Indien de incentive goed georganiseerd is, kan dit uiteindelijk voor de leverancier mogelijk meer omzet opleveren. De gunfactor speelt hierbij een rol. Essentieel is ook de opvolging van een incentive: het persoonlijk in contact blijven van de leverancier met de klant. Daarnaast is het ook belangrijk om u te laten adviseren over de mogelijkheden en onmogelijkheden binnen de nieuwe WKR-regeling, zodat u niet onverwacht extra belasting hoeft af te dragen.
Advies
Mits goed georganiseerd is en passend bij de doelgroep, loont het organiseren van een incentive. Mijn advies is derhalve om de organisatie van de reis aan een professional over te laten. Zij kunnen u adviseren over de WKR-regeling en daarnaast hoeft u zich geen zorgen te maken over de kwaliteit van de diverse onderdelen binnen uw reis. U kunt zich dan puur op de zakelijke inhoud van uw evenement richten. Wat dat betreft bent u immers de expert.
Office Manager